Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ pristato naują didžiųjų duomenų analizės paslaugą verslui – „DATA ATLAS“. Duomenų analizės kryptys padės geriau pažinti savo klientus, užtikrinti dar kokybiškesnes paslaugas ir auginti verslą.
„Pastebime augantį šios paslaugos poreikį, todėl sukūrėme ir siūlome ją Lietuvos verslams. Duomenų analize grįstos įžvalgos leidžia stebėti tendencijas bei priimti sprendimus, kurie prisideda prie verslo augimo“, – teigė Gediminas Jankauskas, „Tele2“ didžiųjų duomenų mokslininkas ir projektų vadovas.
Duomenų analizės pritaikymas versle
Duomenų analizė versle gali būti pritaikoma daugelyje sričių – operatorius klientams siūlys net 3 skirtingas analizės kryptis.
Prekybos vietų analizė (angl. „retail atlas“) – pateikiama prekybos vietose apsilankančių klientų statistika, įžvelgiamos srautų kitimo tendencijos, analizuojama per pagrindinius demografinius pjūvius ir judėjimo kryptis. Šie duomenys padeda stebėti iš kokių rajonų pirkėjai dažniausiai atvyksta į prekybos vietas ir kaip dažnai jie tai daro.
Lokacijos duomenų analizė (angl. „location atlas“) – skirtingų teritorijų įvertinimas ir palyginimas pagal tikslinių auditorijų dydžius, jų srautus ir kitus parametrus. Duomenų analizė leidžia įžvelgti tam tikros vietos lankytojų judėjimą ir segmentus.
Srautų analizė (angl. „traffic atlas“) – gali padėti įvertinti populiariausias judėjimo kryptis, jų apimtis ir kitus pasirinktus parametrus. Ši informacija leidžia stebėti spūstis ar tam tikras judėjimo tendencijas.
Prekybos vietų analizės paslauga gali padėti prekybininkams suprasti savo klientų apsipirkimo įpročius – ji leidžia stebėti, kokie apsipirkimo laikai ir vietos yra populiariausios tarp klientų. Pavyzdžiui, duomenų analizė rodo, kad ketvirtadienį prieš šv. Velykas prekybos centrų lankytojų skaičius Vilniuje ir Kaune augo apie 12 proc., o penktadienį lankomumas buvo 15 proc. didesnis, lyginant su įprastinėmis atitinkamomis savaitės dienomis.
Įgyvendinti sprendimai
Duomenų analizė jau teikia naudingas įžvalgas turizmo srityje ir yra taikoma įgyvendinant projektus. Operatoriaus įgyvendintas projektas – paplūdimių žemėlapis, kuris puikiai pasiteisino per pandemiją. Išmaniosios technologijos leidžia operatoriui realiuoju laiku žemėlapyje atvaizduoti apie 200 Lietuvos paplūdimių užimtumą, o pernai žemėlapis papildytas ir populiariausiais šalies regioniniais parkais. Tai parodo, kokios plačios duomenų analizės pritaikymo galimybės turizme ir laisvalaikyje. 2021 m. vasarą „Tele2“ sukurtą išmanųjį pakrančių žemėlapį išmėgino beveik 100 tūkst. žmonių.
Duomenų analizė leidžia tiksliai pastebėti kelionių tendencijas – nuo krypčių, trukmės iki sezoniškumo. Ši informacija gali padėti ne tik įvertinti, į kurias šalis keliauja lietuviai, bet ir iš kurių valstybių sulaukiama daugiausiai turistų. Atliekamos analizės suteikia naudingų įžvalgų apie keliautojų judėjimo intensyvumą ir elgsenos ypatybes.
Duomenys analizuojami laikantis aukščiausių duomenų saugumo standartų ir reikalavimų: naudojami tik nuasmeninti, apibendrinti, ir tik dideli klientų bazės segmentai.