„Tele2“ ir Ukrainai padedančių organizacijų duomenys: kaip keičiasi aukojimo aktyvumas?

Prasidėjus karui Ukrainoje visuomenė ir verslai pademonstravo išskirtinę vienybę – teikė reikalingą paramą, aukojo daiktus ir pinigus ukrainiečiams padedančioms organizacijoms. Nors karui tęsiantis jau daugiau nei du mėnesius aukojimo mastai yra sumažėję, žmonių aktyvumas ir noras padėti vis dar jaučiamas.

„Karo situacijoje išryškėjo ne tik visuomenės, bet ir verslo gebėjimas susivienyti dėl bendro tikslo. Padėtis Ukrainoje išlieka sudėtinga, todėl nuolatinė pagalba šios šalies žmonėms yra labai reikalinga. Svarbu nepavargti ir toliau prisidėti tuo, kuo galime“, – sakė Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius Baltijos šalims.

Aukojimo apimtys sumažėjo

Ukrainiečiams padedančios „Raudonojo Kryžiaus“ draugijos duomenimis, pirmomis karo dienomis ir savaitėmis paramos mastas buvo itin didelis – žmonės buvo nežinioje, todėl ieškojo būdų, kaip galėtų prisidėti.

„Raudonojo Kryžiaus“ komunikacijos vadovės Lukos Lesauskaitės teigimu, karui tęsiantis daugiau nei du mėnesius, žmonės pamažu grįžta prie savo įprastos rutinos ir darbų, todėl aukojimo apimtys tapo ženkliai mažesnės. Dalis žmonių nustojo aukoti ir dėl to, jog tiesiog nebegali sau to leisti finansiškai.

„Savanoriai pastebi, kad dabar į prašymą aukoti žmonės reaguoja daug vangiau, nei prieš mėnesį. Per šį laiką žmonės jau parėmė nemažai: aukojo pinigus, daiktus ar priėmė ukrainiečius į savo būstą, todėl dalis jų jaučia, kad jau padarė viską, ką galėjo. „Raudonojo Kryžiaus“ duomenimis, Lietuvoje jau yra apie 50 000 ukrainiečių, kuriems reikalinga nuolatinė pagalba, taip pat gali būti, kad žmonių atvyks ir dar daugiau, todėl atsipalaiduoti negalima nei vienai dienai“, – teigė L. Lesauskaitė, „Raudonojo Kryžiaus“ komunikacijos vadovė.

Svarbu rodyti palaikymą ir toliau

Ukrainą remiančios organizacijos „Blue/Yellow“ atstovė Žemyna Bliumenzonaitė sako, kad aukojimo apimtys mažėja, kadangi žmonės pripranta prie esamos situacijos. Organizacijos duomenimis, žmonės vis dar aukoja pakankamai aktyviai, tačiau ne taip, kaip karo pradžioje.

„Pagalbos poreikis dar labiau auga, nes karui Ukrainoje tęsiantis atsiranda vis daugiau nuostolių. Svarbu ir toliau teikti nuolatinę paramą. Tai padeda palaikyti ten esančių žmonių moralę ir rodo, kad Lietuvos žmonės yra pasiryžę su ukrainiečiais būti kartu iki pergalės. Tai skatina šios šalies piliečius nepasiduoti ir toliau kovoti dėl savo šalies ir Europos“, – sakė Ž. Bliumenzonaitė, „Blue/Yellow“ atstovė.

Reikalinga nuolatinė pagalba

Labdaros ir paramos fondo „Maisto bankas“ vadovas Simonas Gurevičius taip pat pastebi, kad žmonės aukoja nebe taip aktyviai, kaip karo pradžioje. Šiuo metu Ukrainoje ypač trūksta maisto produktų, todėl žmonių susitelkimas ir pagalba yra itin reikalinga.

„Žmonių aukojami maisto produktai yra perduodami į mūsų šalį atvykusiems ukrainiečiams ir lietuviams, kuriems skiriama parama. Tačiau į Ukrainą tiekiamus produktus būtina pirkti, nes maistas turi būti tinkamas pervežimui ir pasižymėti ilgo galiojimo savybėmis. Maisto produktus įsigyjame dideliais kiekiais, todėl finansinė parama mums yra itin svarbi“, – teigė Simonas Gurevičius, „Maisto banko“ vadovas.

„Maisto bankas“ prašo žmonių ir toliau teikti finansinę paramą, kuri leidžia maisto produktais aprūpinti Ukrainoje esančius nukentėjusiuosius. Pasak fondo atstovų, pagalba bus reikalinga tol, kol vyks karas.

Aktyviai aukojo ir trumpaisiais numeriais

„Tele2“ duomenimis, lietuviai dosniai aukojo trumpaisiais numeriais – per laikotarpį nuo karo Ukrainoje pradžios, mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ klientai trumposiomis linijomis ukrainiečiams padedančioms organizacijoms iš viso paaukojo daugiau kaip 1 mln. eurų.

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ netaiko administracinių mokesčių aukojant „Blue/Yellow“ ir „Raudonojo Kryžiaus“ trumpaisiais numeriais – visi surinkti pinigai atitenka tiems, kam to labiausiai reikia.

Operatorius taip pat prisiėmė visus Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) įkurtos nemokamos psichologinės pagalbos linijos įsteigimo ir išlaikymo kaštus.

Pirmosiomis karo dienomis klientų skambučiams į Ukrainą buvo įjungtas nulinis tarifas. Nuo vasario 24d. iki kovo 31 d. prakalbėta beveik 2,7 mln. minučių. „Tele2“ tai kainavo daugiau kaip 300 tūkst. Eur.

Visą balandžio mėnesį skambučiams į Ukrainą „Tele2“ klientams galioja specialus tarifas – 0,05 Eur už minutę, SMS žinutės į Ukrainą kainuoja 0,10 Eur. Įprastai skambučių kaina į Ukrainą iš Lietuvos siekė 0,89 Eur už minutę. Naujieji tarifai padengia tik būtinąsias su skambučiu susijusias išlaidas. Iš viso nuo karo pradžios į Ukrainą „Tele2“ klientai prakalbėjo daugiau kaip 4,6 mln. minučių.