SEO klaidos: ką darome neteisingai ir ko turėtume imtis

Kadangi „Google“ naudoja šimtus reitingavimo veiksnių, kad nustatytų, kurios svetainės nusipelno būti pirmajame paieškos rezultatų puslapyje, SEO specialistams tenka apgalvoti labai daug dalykų ir atlikti begalę skirtingų užduočių. SEO yra labai konkurencinga sritis. Patekę į pirmąjį puslapį, niekada negalite sau leisti padaryti jokios klaidos, galinčios neigiamai paveikti jūsų svetainės pozicijas. Ir nors tobulos SEO kampanijos nėra, yra daugybė dažnai daromų klaidų, apie kurias būtų verta pakalbėti, tokiu būdu siekiant lengviau jų išvengti.

Dažnos SEO klaidos, kurių reikėtų vengti

Kadangi SEO procesas yra sudarytas iš daugybės skirtingų detalių, o paieškos sistemų algoritmai nuolatos tobulėja ir keičiasi, svetainių savininkams ir SEO specialistams yra nesunku padaryti ir daug įvairių klaidų, todėl įvardijame jums bent keletą iš jų, kartu pateikdami ir praktiškų patarimų, kaip būtų galima tokių SEO klaidų išvengti.

Neoptimizuoti puslapių META pavadinimai ir aprašymai

Puslapių pavadinimai išlieka vienu svarbiausių puslapio SEO veiksnių. Jis svarbus ir paieškos sistemoms, ir naudotojams. Nemažai svetainių kaip puslapio pavadinimą savo pagrindiniame puslapyje naudoja tik savo prekės ženklo pavadinimą ir vien dėl to praranda daug galimybių. Vien tik puslapių pavadinimai gali labai padidinti organines pozicijas. Tai vienas iš mažų dalykų, su kuriais galite atlikti A/B testavimą ir sužinoti, kas jums tinka.

Tuo tarpu META aprašymai nebėra tiesioginis reitingavimo veiksnys, tačiau, kaip ir puslapių antraštės, tai yra pirmas dalykas, kurį naudotojai mato prieš įeidami į jūsų svetainę. Taigi, net jei reguliariai kursite aukštos kokybės turinį, bet rašysite prastus META pavadinimus ir aprašymus, vartotojai rečiau spaus ant jūsų svetainės, todėl jų paspaudimai atiteks jūsų konkurentams.

Reguliaraus indeksuotų puslapių audito neatlikimas

SEO auditą turėtų reguliariai atlikti visi SEO specialistai. Nors internete galima atsisiųsti daugybę SEO audito kontrolinių sąrašų, svarbiausias auditas turėtų būti atliekamas „Google Search Console“ duomenyse. Ataskaitoje matysite visus „Google“ indeksuojamus puslapius ir galėsite suprasti, kurių „Google“ neindeksuoja, atitinkamai ieškodami esamų klaidų. Taip pat būtina ištaisyti aptiktas klaidas „Search Console“. Tai gali būti jūsų turinio indeksavimo problemos, kurios gali turėti neigiamos įtakos jūsų svetainės pozicijoms.

Konkurentų stebėsenos nevykdymas

Konkurentų tyrimai turėtų būti bet kurios SEO kampanijos dalis. Jei to nedarote, daug prarandate. Konkurentų analizavimas padės sužinoti, kokio tipo turinį jie skelbia arba kokie anchor tekstai dažniausiai yra naudojami. Naudodamiesi šiais duomenimis rinkite raktažodžių pasiūlymus, kurkite geresnį turinį ir dominuokite paieškos rezultatuose.

Be to, jei nestebėsite savo konkurentų, praleisite ir atgalinių nuorodų kūrimo galimybes. Konkurentų atgalinių nuorodų tikrinimas ir siekis gauti tokias pačias ar panašias atgalines nuorodas yra puikus būdas kurti savo išorinių nuorodų tinklą. Gali atrodyti, kad tai daug darbo, tačiau jei turite tinkamų priemonių, galite sutaupyti daug laiko ir dirbti efektyviau.

Neoptimizavimas ilgiesiems raktažodžiams

Ilgieji raktažodžiai (angl. „long tail“) dažnai ignoruojami, nes jie pritraukia mažiau srauto, tačiau tai yra puikios galimybės. Dažnai ilgų raktažodžių konkurencingumas būna nedidelis, todėl pagal juos būna lengviau užimti aukštesnes pozicijas ir padidinti svetainės SEO vertę. Kartu ilgieji raktažodžiai turi didesnę tikimybę geriau konvertuotis, nes jie skirti konkretiems vartotojams, besinaudojantiems internetine paieška. Todėl dažnai svarstoma, kokia yra inkarinių tekstų svarba atgalinėse nuorodose, kokie tekstai turėtų būti naudojami stengiantis pritraukti daugiau lankytojų į optimizuojamą svetainę. Svarbu nepamiršti ir apie ilgesnius raktažodžius, sudarytus iš trijų ar daugiau žodžių.

Turinio neatitikimas paieškos ketinimams

Taip, jūs turbūt jau ne vieną kartą girdėjote, kad turinys yra karalius. Ir tai yra tikrų tikriausia tiesa, kurios niekas negali paneigti. Tačiau tai tikrai nereiškia, kad galite tiesiog skelbti bet kokį jums patinkantį turinį. Paieškos intencija yra vienas svarbiausių dalykų, apie kuriuos SEO specialistai turėtų galvoti kurdami turinį. „Google“ visada yra skirta naudotojui, todėl paieškos sistemai svarbiausia pateikti tinkamą informaciją ieškotojams.

Taigi, būtų labai naudinga atsistoti į savo auditorijos vietą ir peržiūrėti sudarytus tikslinių raktažodžių sąrašus. Pagalvokite, ką jie galvoja ieškodami šių terminų. Arba dar geriau, eikite į priekį ir ieškokite jų „Google“ paieškoje, peržiūrėdami, kokie rezultatai jums bus pateikiami.

Nuorodų kūrimas iš nereikšmingų svetainių

Galite sukurti šimtus ir tūkstančius atgalinių nuorodų, bet jei jos visiškai nesusijusios su jūsų svetainės niša, „Google“ ignoruos šias nuorodas ir jūsų nuorodų kūrimo kampanija bus nesėkminga. Žinoma, vilioja gauti nuorodų iš didelio autoriteto svetainių, tačiau nuorodų aktualumas yra toks pat svarbus kaip ir nuorodų autoritetas. Todėl jokiu būdu to nepamirškite, kai formuosite savo svetainės išorinių nuorodų profilį.

Svetainės neoptimizavimas mobiliesiems įrenginiams

Jau pakankamai seniai buvo paskelbta, kad „Google“ pagal nutylėjimą svetaines naršys naudodama „Mobile-First Indexing“, o tai reiškia, jog nebėra jokių priežasčių, dėl kurių nereikėtų optimizuoti savo svetainės mobiliesiems įrenginiams. Vis daugiau naudotojų naršydami internete naudojasi mobiliaisiais telefonais ir planšetiniais kompiuteriais, todėl „Google“ visada pirmenybę teiks greičiau įkeliamoms ir geriau veikiančioms mobiliosioms svetainėms, o ne toms, kurios nesiima jokių priemonių, kad prisitaikytų prie mobiliųjų įrenginių ir pagerintų patirtį jais besinaudojantiems vartotojams.

Norėdami patikrinti, kaip jūsų svetainė veikia mobiliajame telefone, galite naudoti „Google“ svetainės pritaikomumo mobiliesiems įrenginiams testą arba „PageSpeed Insights“. Taip pat yra kitų nemokamų testavimo įrankių, pavyzdžiui, GTmetrix. Šie įrankiai suteiks vertingos informacijos, kurią galėtumėte panaudoti svetainės greičiui optimizuoti.

Neoptimizuojami inkariniai tekstai

Anchor tekstai yra svarbūs tiek įeinančioms, tiek išeinančioms nuorodoms. Naudodamiesi tokiais įrankiais kaip „Ahrefs“, galite pamatyti geriausius savo svetainės anchor tekstus. Turėti 5 000 nuorodų nieko nereiškia, jei tarp svarbiausių jūsų anchor tekstų yra terminų, kurie visiškai nesusiję su jūsų svetaine. Tarkim optimizuojant pagal termimą „inkarinių tekstų svarba atgalinėse nuorodose“ yra paminimimas svetainės pavadinimas, ir visas tekstas tuomet atrodo taip – fhnka inkarinių tekstų svarba atgalinėse nuorodose.

Tas pats pasakytina ir apie vidines nuorodas. Neteikite nuorodų į kitus savo svetainių puslapius vien dėl to, kad į juos patektumėte nuorodą ir įterptumėte raktinius žodžius. Stenkitės, kad tai atrodytų natūraliai ir nepamirškite, kad visuomet turėtų būti naudojami tikslingi anchor tekstai.

Raktažodžių kanibalizavimas

Raktažodžių kanibalizavimas vyksta tada, kai stengiamasi, kad keli svetainės puslapiai būtų reitinguojami pagal vieną raktažodį. Tai ne tik visiškas laiko švaistymas, bet ir gali pakenkti jūsų svetainės pozicijoms.

Ši problema dažnai nepastebima ir sukelia galvos skausmą SEO specialistams. Jei paieškos sistemos mato du tinklaraščio įrašus, atitinkančius vieną ir tą patį raktažodį, tai jas suklaidina, todėl galiausiai abu puslapiai užima žemas pozicijas.

Norėdami pastebėti raktažodžių kanibalizavimą savo svetainėse, naudodamiesi „Google Search Console“, skiltyje „Performance“ į laukelį „Query“ įtraukite raktažodį, į kurį orientuojatės, ir jums bus parodyti visi puslapiai, kurie turi to raktažodžio parodymų. Taip pat galite naudoti „Ahrefs“, kad išspręstumėte raktažodžių kanibalizavimo problemą.

SSL sertifikato neturėjimas

Ar kada nors įėję į svetainę pamatėte pranešimą, kad jūsų ryšys nėra saugus? Arba apsilankę svetainėje jos adreso juostoje matėte užrašą „nesaugu“? Turbūt tokiu atveju akimirksniu sutrikote ir suabejojote tokios svetainės patikimumu?

Prieš kelerius metus „Google“ paskelbė, kad HTTPS yra reitingavimo veiksnys. Tai yra vienas iš pagrindinių dalykų kuriant svetainę, tačiau vis tiek matoma daug svetainių, kuriose vis dar naudojamas HTTP protokolas. Tai rūpi ne tik „Google“, bet ir naudotojams. Vartotojai, pamatę šį įspėjimą, greičiausiai nebenorės toliau lankytis jūsų svetainėje. Todėl labai svarbu pasirūpinti, kad jūsų svetainė turėtų SSL sertifikatą.

Neišsiaiškinama, kurie raktažodžiai veikia geriausiai

Prieš pradedant ieškoti naujų raktažodžių, protinga idėja būtų surasti raktažodžius, pagal kuriuos jau esate reitinguojami. Tai gali padėti rasti netikėtų temų, susijusių su jūsų svetainėje esančiu turiniu, perspėja lgwsd. Be to, yra įvairių įrankių, pavyzdžiui, „SEMrush“ ir „Serpstat“, kurie pateikia raktažodžių, pagal kuriuos jūsų svetainė yra reitinguojama. Nors galbūt dar nesate pakankamai aukštai paieškos rezultatuose, kad pradėtumėte pritraukti srautą, tai suteikia jums atspirties tašką.

Tuo tarpu labai dažnai vartotojai nesiima jokių priemonių, kad išsiaiškintų, kokie raktažodžiai jų svetainėje veikia geriausiai, o tai reiškia, jog tuomet jie savo tinklalapį optimizuoja aklai – vadovaudamiesi tuo, kas galbūt veikia tik kitoms svetainėms. Todėl jei norima užtikrinti, jog visos optimizacijos metu būtų susitelkiama tik į geriausiai veikiančius ir didžiausia konversija pasižyminčius raktažodžius, reikėtų labai gerai nustatyti tai, kas geriausiai veikia būtent jūsų svetainei.

Nepasirūpinama didele svetainės sparta

Lėtai įkraunamos svetainės vargina. Be to, yra pakankamai įrodymų, kad lėtai įkraunamos svetainės veikia ir gerokai prasčiau, kas lemia neigiamą vartotojų požiūrį. Naudodamiesi tokiomis priemonėmis kaip „PageSpeed Insights“ arba „Pingdom“, atlikite savo svetainės auditą ir sudarykite sąrašą galimybių, kurios padėtų svetainei suteikti šiek tiek daugiau spartos.

Reguliariai neatliekamas svetainės SEO auditas

Didelė dalis svetainių savininkų į savo svetainės SEO žvelgia kaip į vienkartinį darbą, tačiau tai yra labai didelė klaida, teigiam svetainėje https://bveoy.lt/. Situacija gali labai greitai pasikeisti, todėl būtina reguliariai atlikti savo svetainės SEO patikrinimą. Laimei, jums tikrai nėra būtina įsigyti brangiai kainuojančios SEO programos. Čia už jus visą darbą nemokamai gali atlikti „Search Console“. Šį nemokamą „Google“ įrankį galite naudoti visoms rimtoms problemoms patikrinti. Įrankis siunčia jums el. laišką apie bet kokias su jūsų svetaine susijusias problemas, kurias turėtumėte išspręsti.

Neturima nuorodų kūrimo strategijos

Kaip jau turbūt esate ne vieną kartą girdėję – atgalinės nuorodos yra pagrindinė išorinio SEO dalis, kuri turi didžiulės ir tiesioginės įtakos jūsų svetainės pozicijoms. Kaip bebūtų gaila, tačiau tikrai ne visi svetainių savininkai turi nuorodų kūrimo strategiją, kuria vadovaudamiesi rūpinasi savo svetainės atgalinių nuorodų tinklo kūrimu. Taigi, jei jūs norite sistemingai gerinti savo svetainės pozicijas ir pranokti savo pagrindinius konkurentus, ne tik turėtumėte, tačiau ir privalote labai daug dėmesio skirti savo nuorodų strategijai ir jos sistemingam įgyvendinimui.

Žinoma, kai yra kalbama apie atgalinių nuorodų tinklo kūrimą, labai svarbų vaidmenį vaidina tiek pasirenkami inkariniai tekstai, tiek ir pačių atgalinių nuorodų kokybė, rašoma ohwgu.lt interneto svetainėje. Todėl būkite tikri, kad esate atlikę išsamią raktažodžių analizę ir taip pat renkatės tik patikimus, autoritetingus ir „Google“ paieškos sistemos gerai vertinamus išorinius šaltinius.

PabaigaiSEO klaidų pasitaiko bene kiekvienam. Turint omenyje šimtus reitingavimo veiksnių ir daugybę skirtingų bei nuolatos besikeičiančių detalių, beveik neįmanoma suformuoti tobulos SEO kampanijos. Tačiau tai tikrai nereiškia, kad negalima imtis priemonių, kurios padėtų tokių klaidų skaičių sumažinti. Todėl pasistenkite suformuoti teisingą savo svetainės SEO strategiją ir visuomet elkitės apdairiai bei apgalvotai, galiausiai pasiekdami savo užsibrėžtus tikslus.

SVARBU! Ši publikacija yra paieškos sistemų algoritmo analizavimo dalis. Prašome jos neperpublikuoti kitose žiniasklaidos priemonėse.

Pranešimą paskelbė: Tadas Ukrinas, UAB Potissimus