Netikėta „Apple“ staigmena: be didelio triukšmo pristatyti nauji „iPad“ ir pralaimėtas mūšis dėl jungčių

Nors eilę metų „Apple“ laikėsi tradicijos naujus produktus pasauliui pademonstruoti milijonus akių pritraukiančiose konferencijose, užvakar kompanija tai padarė sau neįprastu būdu – pranešimu spaudai. JAV technologijų milžinė jame pristatė „iPad Pro“ su nauju „M2“ lustu, iš pagrindų atnaujino pigiausią „iPad“ šeimos narį ir suteikė naują gyvenimą savo „Apple TV“ televizoriaus priedėliui. Vis dėlto apžvalgininkus labiausiai nustebino tai, kas vyksta su „Apple“ įrenginių jungtimis.

„Pastaruoju metu buvo akivaizdžiai matoma, kad „Apple“ savo planšetiniams nebeskiria tiek daug dėmesio, kiek „Mac“ ir „iPhone“, apsiribodama nedideliais kosmetiniais atnaujinimais. Tačiau nepaisant to, kad šįkart bendrovė rinką drebinančių naujienų taip pat nepristatė, ji tarsi vėl sugrįžo į žaidimą – „iPad“ produktų linija tapo kaip niekada plati ir pažangi. Greta eilinio „iPad Pro“ galios ūgtelėjimo pirkėjams po beveik 6 metų pertraukos pristatytas visiškai naujo dizaino dešimtos kartos „iPad“, kuris pasižymi ne tik naujomis kameromis bei spartesniu lustu, bet ir naująja „USB-C“ jungtimi. Pastarasis žingsnis „iPhone“ paliko paskutiniu „Apple“ produktu, naudojančiu senąjį „Lightning“ lizdą, bet veikiausiai taip pat nebeilgam“, – „Apple“ naujienas pristato „Telia“ išmaniųjų įrenginių pardavimų vadovas Simonas Tilindis.

Smarkiai „atjaunėjęs“ pigusis „iPad“

Pasak S. Tilindžio, pigiausias „iPad“ produktų šeimos narys paskutiniais metais neigiama prasme išsiskyrė iš likusių kompanijos planšetinių kompiuterių. Jo dizainas priminė beveik prieš dešimtmetį pristatytą pirmąjį „iPad Air“, prietaiso valdymui ir toliau buvo naudojamas senasis namų mygtukas korpuso priekyje, o ekrano formatas jau nebeatitiko naujausių tendencijų. Nors kone kiekvienais metais jis vis pasipildydavo pajėgesniu, kad ir ne pačiu naujausiu procesoriumi, buvo akivaizdu, jog jam reikia kur kas didesnių pokyčių.

„Apple“ tai nusprendė atlikti „neišradinėdama dviračio“. Ji pasiskolino 2020 m. „iPad Air“ dizainą, pirštų antspaudų skaitytuvą perkėlė į įjungimo mygtuką, korpuso spalvų pasirinkimą papildė ryškiomis geltonos, mėlynos ir rožinės spalvomis, o svarbiausia – ekraną padidino iki 10,9 colio ir suplonino jį juosiančius rėmelius. Šiokia tokia naujiena tapo tai, kad pirmą kartą „iPad“ istorijoje priekinė kamera buvo perkelta į dešinį kraštą. Deja, kitaip nei naujausi „iPhone“ ir „iPad Pro“, ji vis dar nepalaiko „FaceID“ atrakinimo veidu funkcijos“, – pasakoja pašnekovas.

Techninėje dalyje taip pat atsirado nemažai naujovių. Svarbiausia jų – dar „iPhone 12“ kartoje debiutavęs „A14 Bionic“ lustas, kuris šiam planšetiniam kompiuteriui suteikė 20 proc. daugiau galios, nei pirmtakui, bei tokių svarbių technologijų, kaip „Wi-Fi 6“ ir už papildomą mokestį siūloma 5G prieiga. Dalis žmonių turėtų įvertinti ir kur kas geresnės kokybės galinę 12 megapikselių kamerą, kuri netgi galės įrašinėti vaizdą 4K kokybe ir taip esant reikalui pakeisti išmanųjį.

Įdomu tai, kad nors dešimtos kartos „iPad“ ir tapo paskutine „Apple“ planšete, aprūpinta universaliąja „USB-C“ jungtimi, bendrovė nusprendė nesuteikti jam antros kartos „Apple Pencil“ palaikymo. Vartotojam teks naudoti tą patį „Lightning“ kištuką turintį pirmos kartos rašiklį ir įsigyti specialų adapterį. Tiesa, liūdnesnė žinia yra tai, kad pirkėjas už visas šias naujoves turės šiek tiek plačiau atverti piniginę.

Dar galingesnis „iPad Pro“

Kadangi 2018 m. pristatytas „iPad Pro“ ne vienerius metus buvo pažangiausias serijos produktas, davęs pradžią naujam „Apple“ planšetinių kompiuterių dizainui ir pritaikęs tokias modernias funkcijas, kaip „FaceID“ ir „USB-C“ jungtis, Kupertino milžinė ilgai nematė prasmės grįžti prie piešimo lentos ir kažką keisti iš esmės. Paskutiniai du „iPad Pro“ atnaujinimai, galima sakyti, buvo tik proga vartotojams suteikti tuo metu patį galingiausią lustą ir daugiau atminties. Deja, 2022 m. „iPad Pro“ atveju situacija yra lygiai tokia pati.

„Kompanija šiemet vėl nusprendė neliesti „iPad Pro“ dizaino, pasiūlydama identiškai atrodančius 11 ir 12,9 colio modelius ir taip visą dėmesį nukreipdama į techninę dalį. Jos pažiba – pirmoje metų pusėje pristatytuose „MacBook Air“ ir „MacBook Pro 13“ debiutavęs „M2“ lustas. Dalis apžvalgininkų juokauja, kad šis atnaujinimas buvo netgi nebūtinas, nes „M1“ naudojantys ankstesnės kartos „iPad Pro“ iki šių dienų buvo patys galingiausi rinkoje ir savo galia lenkė nemažą dalį visaverčių nešiojamųjų kompiuterių. Dabar praraja tarp pažangiausių „iPad“ ir konkurentų tik dar labiau padidėjo – „M2“ siūlo 15 proc. daugiau procesoriaus galios ir 35 proc. pajėgesnę grafikos plokštę“, – aiškina specialistas.

Kartu su išaugusiu skaičiavimo pajėgumu, „M2“ įgalino „iPad Pro“ kameromis įrašinėti vaizdą tokiu pačiu profesionalams skirtu „ProRes“ formatu, kaip ir „iPhone 14 Pro“, o naujo lusto suteiktas „Wi-Fi 6E“ technologijos palaikymas turėtų garantuoti net iki 2,4 Gb/s siekiančią atsisiuntimo spartą. Nedidele staigmena tapo tai, kad „iPad Pro“ ekranas antros kartos „Apple Pencil“ rašiklio galiuką galės aptikti jam net neliečiant ekrano – 12mm atstumu. Tai turėtų būti ypač naudinga menininkams, kurie galės pamatyti, kaip pasikeis jų piešinys dar prieš atliekant tam tikrą korekciją. Įvairiose šią technologiją palaikančiose aplikacijose pieštuko laikymas virš ekrano turėtų veikti lyg kompiuterio pelės kursoriaus užvedimas ant tam tikro objekto.

Naujas „Apple TV“ priedėlis ir „USB-C“ neišvengiamybė

Bėgant metams, dėl vis didesnio išmaniųjų televizorių įsigalėjimo „Apple TV“ priedėlis tapo vienu mažiausią paklausą turinčių bendrovės produktų, todėl „Apple“ jį netgi buvo perkėlusi į išpardavimų skilti. Tačiau pasirodo, jog šio įrenginio dienos dar tikrai nėra suskaičiuotos. Kartu su naujais „iPad“ pristatytas modelis gavo kur kas efektyvesnį „A15 Bionic“ lustą, leidusį atsisakyti viduje montuoto aušintuvo ir taip atitinkamai 10 proc ir 50 proc. sumažinti korpuso matmenis ir svorį.

„Paradoksalu, bet kur kas daugiau dėmesio už patį priedėlį sulaukė jo pultelis, kurio įkrovimo jungtis tyliai buvo pakeista į „USB-C“. Panašu, kad „Apple“ tokiu būdu nenoriai kala paskutinę vinį į „Lightning“ jungties karstą, iš kurios licencijavimo įvairiems aksesuarams uždirbdavo nemažai pajamų. Nepaisant to nulemto įmonės pasipriešinimo, akivaizdu, jog ji jau susitaikė su 2024 m. įsigaliojančiu ES teisės aktu, kuris įpareigos visus mobiliųjų įrenginių ir fotoaparatų gamintojus pereiti prie „USB-C“ standarto, suteikiančiu galimybę vartotojams visus juos įkrauti tuo pačiu kabeliu ir taip mažinti taršą. Taigi, tik laiko klausimas, kada „USB-C“ atsiras ir naujos kartos „iPhone“, – reziumuoja „Telia“ išmaniųjų įrenginių pardavimų vadovas Simonas Tilindis.

Daugiau informacijos:

Audrius Stasiulaitis

I WILL TELL YOU TELIA

Tel. (8 5) 236 7019, Mob. 8 686 77988

El. p. audrius.stasiulaitis@telia.lt  

Telia Lietuva, AB, Saltoniškių g. 7A, 03501 Vilnius

Pranešimą paskelbė: Ieva Kazokaitė, UAB „INK agency“