Prieš 15 metų į Lietuvos parduotuves atkeliavusios savitarnos kasos Lietuvos pirkėjams tampa bene patraukliausiu atsiskaitymo už prekes būdu. Pirkėjų nebegąsdina šis apsipirkimo būdas – anaiptol, jie įžvelgia daug privalumų ir vis dažniau renkasi jas. Savitarnos sprendimai nuolat tobulėja, o rinkoje atsiranda vis daugiau inovacijų. Viena iš jų yra mobilusis prekių skenavimas, kurį savo klientams siūlo prekybos tinklas „Rimi“. Ši naujovė padeda suteikti geresnę apsipirkimo patirtį vartotojams – vidutinė apsipirkimo trukmė naudojantis mobiliuoju skenavimu sutrumpėja 15 minučių.
Leidžia apsipirkti greičiau
Parduotuvėse, kurios suteikia mobiliojo skenavimo galimybę, norimas prekes pirkėjai gali nuskenuoti naudodamiesi savo telefonu, kuriame įdiegta prekybos tinklo programėlė. Vaikštant po prekybos salę skenuojamas prekes galima iš karto dėti į savo pirkinių krepšį. Sveriamos prekės pasveriamos prekybos salėje esančiomis specialiai pažymėtomis svarstyklėmis, kurios sugeneruoja brūkšninį kodą. Išeinant iš parduotuvės pirkėjui tereikia savitarnos kasoje nuskenuoti specialų QR kodą ir atsiskaityti kaip įprasta. Prekių nereikia išsikrauti iš vežimėlio ar krepšelio ir skenuoti savitarnos kasoje arba laukti, kol įprastoje kasoje tai padarys kasininkas.
„Rimi“ mobiliojo prekių skenavimo galimybę jau siūlo dvidešimtyje savo parduotuvių Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje ir Palangoje. Prekybos tinklą valdančios bendrovės „Rimi Lietuva“ Informacinių technologinių padalinio verslo partneris Anatolijus Petrovas sako, kad toks sprendimas padeda žmonėms sutaupyti nemažai laiko ir suteikia malonesnę bei sklandesnę apsipirkimo patirtį.
„Mūsų duomenimis, naudojantis „Skenuok telefonu“ funkcija, savitarnos kasoje užtrunkama vidutiniškai 4 kartus trumpiau nei įprastai, o šiuolaikiniai vartotojai tikrai vertina galimybę apsipirkti greičiau. Be to, pirkėjai telefono ekrane gali iš karto matyti informaciją apie prekes ir pirkinių krepšelio sumą, o tai leidžia geriau kontroliuoti savo išlaidas, neviršyti nusimatyto biudžeto. Planuojamą išleisti sumą viršijus ar nusprendus tam tikros nuskenuotos prekės nebepirkti, ją labai paprasta iš apsipirkimo metu formuojamo pirkinių krepšelio išbraukti“, – sako A. Petrovas.
Sprendimą turinčių parduotuvių skaičių planuoja plėsti
A. Petrovo teigimu, šiuo metu mobiliojo skenavimo galimybė Baltijos šalyse iš viso siūloma 127 „Rimi“ parduotuvėse. Jose per mėnesį tokia funkcija pasinaudoja maždaug 63 tūkst. unikalių vartotojų, kurie atlieka po daugiau kaip 151 tūkst. apsipirkimų.
„Prognozuojame, kad šis skaičius augs, o tokio apsipirkimo suteikiamus privalumus atras vis daugiau pirkėjų. Mūsų prioritetas yra technologijų ir inovacijų, kurios palengvina pirkėjams kasdienį apsipirkimą ir kuria rytojaus apsipirkimo patirtį, plėtra. Tad mobilųjį skenavimą ateityje planuojame plėsti į daugiau parduotuvių. Tuo pačiu didelį dėmesį skiriame darbuotojų apmokymui, kad, prireikus, mobilųjį prekių skenavimą naudojantiems pirkėjams būtų suteikta reikiama pagalba“, – sako A. Petrovas.
Prekybininkams patraukli investicija
Mažmeninės prekybos sprendimų bendrovės „StrongPoint“ vadovas Rimantas Mažulis sako, kad mobilusis skenavimas Europoje ir kitose Vakarų šalyse tampa vis populiaresnis, o Lietuvoje juo vis labiau įgunda naudotis pirkėjai bei domisi prekybos atstovai. Eksperto tai nestebina, nes toks spendimas yra santykinai nebrangus – jį diegiant nereikia investuoti į specialius skenavimo įrenginius, jų palaikymą ir priežiūrą.
„Beveik visi vartotojai šiandien turi išmaniuosius telefonus, galinčius skenuoti brūkšninius ir QR kodus, o tokio apsipirkimo principas yra labai paprastas – jį lengva perprasti daugeliui pirkėjų. Tad mobiliojo skenavimo naudojimo potencialas yra išties didžiulis. Be to, tai yra labai lengvai pagal poreikį plečiamas sprendimas – jį lengva įdiegti, padidinti ar sumažinti parduotuvių su tokiu funkcionalumu skaičių. Visa tai mobilųjį skenavimą daro išties patrauklia investicija“, – sako R. Mažulis.
Gali tapti įprastu savitarnos kasų išplėtimu
Anot R. Mažulio, svarbiausia tai, kad mobilusis skenavimas padeda suteikti geresnę apsipirkimo patirtį vartotojams, o toks yra daugelio prekybininkų tikslas. „StrongPoint“ skaičiavimas, vidutinė apsipirkimo trukmė naudojantis mobiliuoju skenavimu sutrumpėja 15 minučių.
„Mobilusis skenavimas ypač patogus atsiskaitant už nedidelius pirkinių krepšelius. Daug potencialo turi ir mobiliojo prekių skenavimo integracija su įvairiomis rinkodaros akcijomis bei lojalumo programų pasiūlymais, nes skenavimui paprastai naudojama prekybos tinklo lojalumo programėlė. Dėl visų šių priežasčių mobilusis skenavimas artimoje ateityje gali tapti įprastu savitarnos kasų išplėtimu“, – sako R. Mažulis.
Pranešimą paskelbė: Paula Zlatkutė, UAB „INK agency“