Prieš penkerius metus Lietuvoje įsikūrusi „Amina Technologies“ dukterinė įmonė „The Invisible Loudspeaker Company“ rinkai siūlo nematomus garsiakalbius, o jų kuriamus technologinius sprendimus renkasi klientai iš viso pasaulio. Siekdama didinti savo konkurencingumą bei užtikrinti lyderystę pasaulinėje nematomų garsiakalbių rinkoje, bendrovė pasinaudojo Inovacijų agentūros priemone „Smart Invest LT+“ ir beveik pusės milijono eurų finansavimą panaudojo mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų (MTEPI) bazės Lietuvoje įkūrimui bei esamų technologijų tobulinimui.
„Prekės ženklo reputacija mums – pats svarbiausias ir vertingiausias dalykas, todėl atsakingai renkamės ne tik medžiagas, iš kurių gaminame savo produktus, bet ir partnerius, su kuriais dirbame“, – sako „The Invisible Loudspeaker Company“ generalinis direktorius Egidijus Mikalauskas.
Inovacijų agentūros mokslo ir inovacijų skyriaus vadovės Inga Lukošiūnaitės teigimu priemonės „Smart Invest LT+“ tikslas – skatinti tiesiogines užsienio investicijas į aukštą pridėtinę vertę kuriančius produktus, suteikti galimybę įmonėms kurti naują arba plėsti esamą infrastruktūrą bei greičiau diegti inovacijas.
„Šia priemone pasinaudojusiems užsienio investuotojams finansuojamas mokslinių tyrimų įrangos įsigijimas, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros veiklų vykdymas, personalo išlaikymas, reikalingų medžiagų, patentų ir licencijų įsigijimas“, – dalijasi I. Lukošiūnaitė.
Ekspertės teigimu, šios investicijos yra ilgalaikės ir neabejotinai atnešančios didžiulę grąžą – jos atveria kelius spartesnei inovacijų plėtrai bei glaudesniam verslo ir mokslo bendradarbiavimui, suteikia verslui galimybę prisitaikyti prie globalių pokyčių ir sėkmingai konkuruoti pasaulio rinkose. Tuo tarpu bendrovės generalinis direktorius E. Mikalauskas dalijasi, kad galimybė dalyvauti ES finansuojamuose projektuose – puikus stimulas ir motyvacija užsibrėžtų tikslų siekti greičiau ir efektyviau.
„Projekto metu vystėme šešias technologijas, tarp kurių – tokie elementai kaip DML (angl. distributed mode loudspeaker) garsiakalbiai su naujos kartos nematomo garsiakalbio skydelio kompozitu, apvalus nematomas DML garsiakalbis ir kiti, iš kurių du jau sėkmingai taikomi mūsų gaminamuose produktuose, kiti – vystomi toliau. Priemonė taip pat suteikė galimybę investuoti į naujus produktus su sąlyginai mažesne rizika, todėl ir pačias idėjas savo akcininkams parduoti buvo lengviau“, – sako verslininkas.
Viena pagrindinių eksporto rinkų – JAV
Didžiojoje Britanijoje įsikūrusią pasaulinę nematomų garso sistemų sprendimų rinkos lyderę „Amina Technologies“ 1999 m. įkūrė dabartinis jos generalinis direktorius Richard Newlove – būtent ši bendrovė ir yra pirmoji paslėptų garso sistemų idėjos autorė, 2001-aisiais sukūrusi pirmąjį paslėptą garsiakalbį.
Didėjantis bendrovės dėmesys moksliniams tyrimams ir plėtrai nulėmė sprendimą Lietuvoje įkurti dukterinę įmonę „The Invisible Loudspeaker Company“, kuriančią vibracinės plokštės technologiją, reikalingą paslėptoms garso sistemoms. Kaune įsikūrusiai bendrovei nuo pat pradžių vadovauja E. Mikalauskas, daugiau nei dešimtmetį įmonėje „Amina Technologies“ dirbęs vyriausiuoju tyrimų ir plėtros inžinieriumi.
„Projektuojame ir kuriame garso sistemas erdvėms, reikalaujančioms diskretiškų akustinių sprendimų, neapsunkinančių erdvės, o kaip tik leidžiančių įgyvendinti įmantriausius dizaino sprendimus ir tuo pačiu atliepiančių net didžiausių melomanų poreikius. Mūsų naudojama technologija, kurios metu garsiakalbius įmontuojame į sieną arba lubas bei uždengiame plonu glaistu ar lakštinės medienos sluoksniu, leidžia integruoti garso sistemą į bet kokį plokščią paviršių, išvengiant vizualinių pokyčių ir išlaikant aukštą garso kokybę“, – pasakoja bendrovės vadovas.
100 proc. Kaune įsikūrusios įmonės apyvartos sudaro eksportas į užsienio šalis. Pagrindinės rinkos – Vakarų Europa, Jungtinės Amerikos Valstijos ir Didžioji Britanija. E. Mikalausko teigimu, jų kuriamus sprendimus galima pritaikyti tiek namuose, tiek komercinės paskirties pastatuose, garsiakalbius galima integruoti netgi į baseinų, jachtų ar saunų paviršius.
„Tuo mūsų produktai ir yra pranašesni už kitus rinkoje esančius – dėl itin kokybiškų, ilgaamžių medžiagų ir komponentų, dažnu atveju mūsų pačių sukurtų ir patentuotų, mūsų garsiakalbiai yra atsparūs tiek drėgmei, tiek oro temperatūrų kaitai. Galbūt mūsų produktai ir jų įrengimas nėra prieinamas visiems, tačiau naudojame tai, ką rinkoje galime rasti geriausio ir tikrai nebijome ant gaminių dėti savo vardo – esame įsitikinę kokybe, todėl savo klientams teikiame visapusišką dešimties metų garantiją, į kurią įtrauktas ne tik pačio gaminio pakeitimas, bet ir dekoravimo išlaidos, kurios kai kuriais atvejais būna daug didesnės nei gaminio kaina“, – pasakoja inžinierius.
Ateities planuose – didesnė komanda ir nauji produktai
Jo teigimu, įmonė atsakingai renkasi ne tik medžiagas, komponentus, bet ir partnerius, kurie, pagaminus produktą, yra atsakingi už jo montavimą.
„Kad ir koks mūsų produktas bebūtų geras, jeigu jis bus netinkamai įmontuotas – praras savo vertę, o kartu nukentės ir mūsų reputacija, ryšys su klientu, kurį itin vertiname. Todėl garso sistemų montuotojai, norėdami dirbti su mumis, visų pirma turi pereiti visą ciklą mokymų. Taip galime užtikrinti aukščiausią kokybę viso proceso metu – nuo gamybos, pardavimo iki instaliavimo ir garantijos“, – dalijasi E. Mikalauskas.
Kalbėdamas apie iššūkius, su kuriais tenka susidurti, įmonės vadovas teigia, kad nors jų pasitaiko nemažai, vis tik šiuo metu didžiausias – motyvuotų komandos narių trūkumas.
„Šiuo metu „The Invisible Loudspeaker Company“ sudaro šeši žmonės, tačiau norint įgyvendinti tolimesnius įmonės planus ir vystyti tolimesnes DML technologijos inovacijas, nuolatos ieškome komandos papildymo. Norime pritraukti įvairių specialybių žmones, nebijančius bandyti ir pažvelgti į akustiką netradiciniu kampu. Taip pat mes investuojame daug į gaminių kokybę – mūsų prioritetas ir kiekvienas varžtelis, litavimas ar bet koks kitas veiksmas yra nuodugniai pamatuojamas ir pasveriamas, todėl ir kolegų ieškome tokių, kurie būtų motyvuoti, norėtų mokytis ir atrasti naujoves, o svarbiausia – pati akustika ir su ja susijusios technologijos jiems būtų įdomios. Tai – tikrai didelis iššūkis“, – sako įmonės vadovas ir dalijasi, jog ateities planuose – ne tik didesnės patalpos, komanda, bet ir nauji produktai bei jų pristatymas tarptautinėse parodose.
Pranešimą paskelbė: Giedrė Buivydaitė, Inovacijų agentūra, Všį