Lietuvių sukurta programėlė padės įskasdieninti paramą Ukrainai
„Naujienoms apie karą Ukrainoje tampant kasdienybe, ir parama jai turi būti įkasdieninta“, – sako Ieva Nomeika, kartu su broliu suvienijusi jėgas ir sukūrusi paramos Ukrainai programėlę, skirtą el. parduotuvėms.
Jos gali pasirinkti – arba paramai skirti dalį savo apyvartos, arba kviesti pirkėjus greitai ir paprastai paaukoti Ukrainai apsiperkant internetu. Visos per programėlę suaukotos lėšos bus skiriamos paramos fondams.
Programėlės „Bucha.app“ autoriai – I. Nomeika su broliu Agniu Stelingiu – pasakoja, kad idėja gimė ieškant, kaip pagelbėti karo niokojamai šaliai.
„Kai kurie verslai kepė bandeles, pardavinėjo paveikslus, marškinėlius, o surinktas lėšas aukojo Ukrainai. Karantino metu labai išaugo elektroninė prekyba, bet pradėję ieškoti įrankio, kuris ją sujungtų su pagalba Ukrainai, neradome. Tad nutarėme panaudoti žinias, kurias sukaupėme kurdami IT ir el. prekybos projektus, ir sukūrėme programėlę, kuri leidžia el. parduotuvėms remti Ukrainą – arba pačioms skirti lėšų nuo apyvartos, arba kviesti pirkėjus paaukoti”, – apie programėlės atsiradimą pasakoja I. Nomeika.
Ji pasakoja, kad naujienoms apie karą tampant kasdienybe, norėjosi sukurti patogų įrankį, galintį „įkasdieninti“ ir paramą.
„Pirkimas internetu mums visiems jau įprastas procesas. Esame tikri, kad tokiu įprastu turi tapti ir aukojimas nuo karo nukentėjusiems. Kol kas orientuojamės į mažesnius verslus, kuriuos kviečiame įsidiegti šį įskiepį, nes tikime, kad net ir smulkūs verslai gali tapti herojais. Tačiau turime minčių ir plėstis“, – sako ji.
Programėlė kol kas veikia „Shopify” platforma besinaudojančiose parduotuvėse. Visi per programėlę surinkti pinigai yra skiriami „Blue and Yellow“ bei „Pagalbos sparnas“ organizacijoms.
Šios paramos fondai ukrainiečiams padeda nuo 2014-ųjų, kai prasidėjo Rusijos karių išpuoliai. Jono Ohmano įkurta „Mėlyna ir geltona“ koncentruojasi į karinę pagalbą, kuri keliauja tiesiai į frontą kariams. „Pagalbos sparnas“ suteikia ukrainiečiams humanitarinę pagalbą bei į Lietuvą atveža ukrainiečius vaikus, kurie kariniame konflikte neteko tėvų.
Užtikrina skaidrumą
Programėlė sukurta taip, kad patogiai ja naudotis galėtų ir verslai, ir internetu apsiperkantys pirkėjai. Verslui, besinaudojančiam programėle, nereikia mokėti prisijungimo, naudojimosi ar jokio kito mokesčio – kiekvienas pirkėjų paaukotas centas keliaus pelno nesiekiančioms organizacijoms, o skaidrumo užtikrinimui pateikiamos lėšų panaudojimo ataskaitos.
Norint pradėti naudotis šia paslauga tereikia užregistruoti savo verslą bei pasirinkti, kokiu būdu ir kokias sumas klientas galės aukoti. Pirkėjas gali pridėti prie pirkinių krepšelio pasirinktą sumą pinigų, paaukoti pasirinktą procentą nuo viso pirkinio vertės arba kiekvieną kartą apsipirkdamas aukoti fiksuotą sumą.
Verslai, programėlės kūrėjai bei prie jos veikimo prisidedantys žmonės dirba neatlygintinai. „Bucha.app“ sukurta taip, kad paaukotą sumą galima matyti, tačiau ją patvirtinus, pinigai iškart persiunčiami į specialią sąskaitą pelno nesiekiančioms organizacijoms, tiesiogiai dirbančioms su ukrainiečiais.
Ragina įkasdieninti paramą
Ir pirkėjas, ir pardavėjas gali matyti, kokią sumą aukoja per „Bucha.app“. Už surinktas lėšas bus perkamos šarvuotos liemenės, šalmai, kariniai drabužiai, amunicija, transporto priemonės, medicinos reikmenys ir viskas, ko labiausiai reikia Ukrainos kariams.
Programėlės kūrėja pažymi, kad jos pavadinimas buvo išrinktas pasirodžius informacijai apie karo nusikaltimus Bučos mieste, kur rusų kariai žudė ir prievartavo beginklius civilius ukrainiečius.
„Negalime eiti į fronto liniją, bet galime pasipriešinti žiaurumams siųsdami finansinę paramą. Tai turėtų tapti mūsų kasdienybe – net ir maža kiekvieno paaukota suma mums susivienijus gali tapti didele pagalba. Lietuvoje tai jau matėme. „Bucha.app“ skirta tiems verslams ir jų klientams, kurie supranta kad aukoti reikia nuolat, kad karas niekur nedingo. Ukrainos žmonėms pagalbos reikia dabar ir mes ją galime suteikti“, – sako I. Nomeika.
„Bucha.app“ atsisiųsti galima el. prekybos platformoje „Shopify“.
Pranešimą paskelbė: Karolis Adamonis, UAB „INK agency“