Lietuvių apsipirkimo programėle įpročiai: perka tai, ko nedrįsta pirkti parduotuvėse

Lietuvos gyventojai programėle telefone vis dažniau į namus užsisako ne tik restoranų maistą, bet ir įvairias prekes iš parduotuvių. Platformos „Wolt“ duomenys rodo, kad lietuviai vidutiniškai tai daro 1-2 kartus per savaitę, o bendras užsakymų iš parduotuvių skaičius per metus išaugo net keletą kartų. Pagal užsakymų iš parduotuvių skaičių Lietuvos vartotojai lenkia estus, tačiau atsilieka nuo latvių, kurie prekes iš parduotuvių per programėlę vidutiniškai užsisako 2-3 kartus per savaitę.

„Wolt“ Baltijos šalių vadovė Liis Ristal sako, kad dažniausiai kurjerių paslaugomis gyventojai naudojasi namuose pritrūkę tam tikrų produktų arba paprasčiausiai pamiršę jų nusipirkti parduotuvėje. Tokia priemonė taip pat pasitelkiama, kai reikia greitai išspręsti tam tikras problemas – pavyzdžiui, sugedus telefono pakrovėjui ir prireikus naujo.

„Gyventojai ieško e. komercijos sprendimų, kurie padėtų taupyti laiką ir sumažintų buitinių rūpesčių. Tarkime, grįžus namo po darbo ir supratus, kad šaldytuve trūksta vieno ar kito ingrediento vakarienei, vietoje ėjimo į parduotuvę vis dažniau renkamasi prekes užsisakyti programėle. Kurjerių paslaugos taip pat praverčia nespėjus pasiruošti artimųjų ar draugų gimtadieniams bei kitoms progoms, nupirkti kam nors dovanų. Dėl to užsakymų skaičius ypač išauga tokiomis dienomis kaip vasario 14-oji ar kovo 8-oji, o taip pat prieš didžiąsias metų šventes“, – pažymi L. Ristal.

Ristal teigimu, neabejotinai svarbus ir anonimiškumo bei privatumo aspektas – prekės programėle į namus dažnai užsakomos, kai į tam tikras parduotuves žmogui eiti yra nedrąsu ar nejauku ir norisi likti nepastebėtam. Dažniausiai tai yra suaugusiųjų ir erotinių prekių parduotuvės, kurių asortimentas taip pat prieinamas per „Wolt“.

Platformos duomenimis, iš per programėlę parduotuvėse užsakytų produktų šalies gyventojų prekių krepšeliuose pernai dažniausiai atsidurdavo bananai ir gazuotas bei negazuotas vanduo. Tačiau kartu pastebima tendencija, kad vis daugiau vartotojų tokiu būdu užsisakinėja buitinės chemijos, namams skirto dekoro ir maisto prekių skirtų augintiniams.

Ristal pastebi, kad vis dažniau prekes per programėlę užsisakinėja ne tik gyventojai, bet ir smulkus verslas. Pavyzdžiui, maitinimo įstaigos tokiu būdu užsisako didesnius kiekius pieno, vandens, ledukų ar kitų prekių. Tokiu atveju užsakymą neretai tenka vykdyti keliems kurjeriams arba vienam į prekybos vietą vykti keletą kartų.

Apie „Wolt“

„Wolt“ yra Helsinkyje įsikūrusi technologijų bendrovė, valdanti internetinę platformą, skirtą vartotojams, prekybininkams ir kurjeriams. Ji sujungia, norinčius užsisakyti maisto ar kitų prekių, su tais, kurie nori jas parduoti ar pristatyti. Tam „Wolt“ kuria ir vysto įvairias technologijas – nuo logistikos iki mažmeninės prekybos programinės įrangos ir finansinių sprendimų. Taip pat įmonė valdo savo maisto prekių parduotuves „Wolt Market“.  Šalia pagrindinių paslaugų „Wolt“ savo klientams siūlo ir „Wolt+“ (prenumeratos paslauga klientams), „Wolt at Work“ (maitinimo lengvatos ir pristatymas į biurą įmonėms), „Wolt Drive“ (greitas paskutinės mylios pristatymas prekybininkams) ir „Wolt Self-Delivery“ (paslauga prekybininkams partneriams, turintiems savo kurjerius). „Wolt“ savo veikla siekia gerinti gyvenimą miestuose, įgalinant ir auginant vietos bendruomenes. Įmonė buvo įkurta 2014 m., o 2022 m. suvienijo jėgas su „DoorDash“. Šiuo metu „DoorDash“ vykdo veiklą 27 šalyse, iš kurių 23 šalyse veikia „Wolt“ prekės ženklas.

Pranešimą paskelbė: Karolis Adamonis, UAB „INK agency“