Tobulėjant dirbtinio intelekto technologijoms verslas žengia į naują erą – DI konsultantai pamažu keičia klientų aptarnavimo specialistus elektroninėje erdvėje. Specializuota grožio prekių internetinė parduotuvė „COSMOZONE“ tapo viena pirmųjų Lietuvoje, įsidiegusių dirbtinio intelekto konsultantą.
Apie tai, kokią naudą pirkėjams ir verslui suteikia ši inovacija, pasakoja DI įrankį parduotuvei įdiegusios įmonės „Futodi“ vadovė Olga Kairienė.
DI konsultavimo principai
Internetinės parduotuvės DI konsultantas veikia klausimų-atsakymų principu: lankytojui įvedus užklausą, DI pateikia pasiūlymus. Pavyzdžiui, paklausus, kokias priemones rinktis pažeistiems plaukams, konsultantas pasiūlys problemą sprendžiančius produktus iš parduotuvės asortimento.
Anot O. Kairienės, šis įrankis yra „išmokytas“ analizuoti ir rinkti informaciją tik iš „COSMOZONE“ internetinės svetainės, todėl nesiūlys klaidinančios informacijos ar prekių, kuriomis parduotuvė neprekiauja. „Virtualus konsultantas atsako į pirkėjo klausimus apie produkciją, pataria, kokį produktą rinktis, taip pat pateikia alternatyvas. Dirbama ir ties tuo, jog DI konsultantas gebėtų palaikyti ilgą pokalbį ir gebėtų įsiminti detales, kurios buvo paminėtos ankstesniuose klausimuose“, – pasakoja DI sprendimus diegiančios įmonės atstovė.
Patogesnė klientų poreikių analizė
Pasak O. Kairienės, Lietuvoje pastebimas pakankamai didelis verslo susidomėjimas dirbtinio intelekto įrankiais – tai lemia keletas pagrindinių veiksnių: „DI konsultantas gali suvaldyti didelius klientų srautus, efektyviai rinkti ir sisteminti informaciją, o tai leidžia įmonei sutaupyti laiko ir kaštų. Ypač naudinga ir tai, jog DI fiksuoja klientų užduotus klausimus – surinktus duomenis vėliau galima analizuoti ir atitinkamai optimizuoti savo paslaugas ar produktus“.
Pašnekovė taip pat pažymi, jog DI konsultantas yra universalus įrankis, kuris gali būti nesudėtingai pritaikytas įvairaus pobūdžio svetainėms.
Tradicinio klientų aptarnavimo ateitis
DI įrankiams sparčiai tobulėjant, kyla klausimų, ar ilgainiui jie nepakeis tradicinio klientų aptarnavimo. O. Kairienės manymu, tam tikrais atvejais standartiniai aptarnavimo metodai vis dar yra pranašesni už dirbtinį intelektą, tačiau technologijoms sparčiai tobulėjant situacija gali pasikeisti: „DI sugeneruotose atsakymuose vis dar galima pastebėti gramatinių ar loginių klaidų, tačiau svarbu tai, jog įrankis geba mokytis – vos per kelis mėnesius „COSMOZONE“ kosmetikos prekių parduotuvėje matome ryškius DI sistemos pokyčius. Virtualus asistentas, remdamasis svetainės informacija, šiandien jau geba atsakyti į pakankamai keblius klausimus, o ateityje jo galimybės tik dar labiau tobulės“.
„COSMOZONE“ – sveikatingumo, grožio ir gerovės produktų internetinė parduotuvė, siūlanti prekes, atitinkančias aukštus kokybės, veiksmingumo ir saugumo standartus. Jos partneriai – įmonė UAB „Sugihara PRO“, turinti virš 20 metų patirtį grožio rinkoje. Kompanija prekiauja profesionalia, dermatologine kosmetika, estetinės medicinos produktais ir maisto papildais.
Pranešimą paskelbė: Greta Prakapavičiūtė, –