Dar prieinamesnės medicinos paslaugos ir niekada nestringanti registracija pas gydytoją: ko galime pasimokyti iš Graikijos?

Nors teoriškai šiandien Lietuvoje ir daugelyje pasaulio šalių užsiregistruoti vizitui pas gydytoją ar pamatyti medicininius įrašus galima keliais mygtuko paspaudimais telefone ar kompiuteryje, praktikoje šis procesas ne visada toks sklandus. Valstybinių elektroninių sveikatos sistemų veikimą dažnai lydi nesklandumai, lemiantys visuomenės nepasitenkinimą ir mažesnį gyvybiškai svarbių paslaugų prieinamumą. Tačiau, pasak Dano Masiliūno, „Huawei“ įmonių verslo grupės vadovo Baltijos šalyse, Graikija daugeliui valstybių įrodė, jog šiuos iššūkius išspręsti įmanoma pasitelkus modernius technologinius sprendimus.

Toliaregiški politiniai sprendimai

Graikijos elektroninių sveikatos sistemų priežiūra 2012 metais buvo perleista naujai įkurtai Nacionalinei sveikatos paslaugų aprūpinimo organizacijai (EOPYY). Šiai sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžiai įstaigai, kurios valdomomis sistemomis naudojasi 98% sveikatos draudimu apsidraudusių šalies gyventojų, patikėta užduotis sukurti pažangesnes elektronines sveikatos sistemas, išnaudojant naujausių technologijų teikiamą potencialą.

Augant EOPYY IT infrastruktūrai keliamiems reikalavimais ir apkrovai, pirmiausia buvo nuspręsta atnaujinti šios įstaigos duomenų centrus. „Šiomis reformomis buvo siekiama ne tik palengvinti duomenų centrų aptarnavimą, platėjant EOPYY teikiamų elektroninių paslaugų asortimentui, bet ir užtikrinti nepertraukiamą skaitmeninių sveikatos sistemų darbą 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, 365 dienas per metus. Kitaip tariant, tam, kad šalies gyventojai visomis paslaugomis, nuo kurių priklauso jų sveikata ar net gyvybė, visada galėtų naudotis be jokių sutrikimų“, – pasakoja Danas Masiliūnas.

Dėl šios priežasties 2016 metais EOPYY pradėjo ieškoti technologinio partnerio, kuris įstaigą galėtų lydėti šioje ilgalaikėje misijoje ir suteikti visus naujajai infrastruktūrai būtinus komponentus, pradedant serveriais, duomenų talpyklomis ir baigiant ugniasienėmis, maršrutizatoriais bei šakotuvais. Po viešųjų pirkimų konkursų ir kruopščių vertinimo procedūrų nugalėtoju buvo paskelbtas „Huawei“ produktų portfelis, sugebėjęs geriausiai patenkinti visus projekto reikalavimus.

Graikijos sveikatos apsaugos sistemai – pažangiausios technologijos

Nors EOPYY svarstė rinktis 2U tipo serverių spintas, „Huawei“ už tą pačią kainą pasiūlė kur kas efektyvesnes 4U tipo „​​FusionServer Pro“ serijos serverines. Taip pat duomenų centruose buvo nuspręsta diegti „UPS2000-G“ nenutraukiamo maitinimo šaltinį, kuris Graikijos sveikatos apsaugos duomenų centrams gali garantuoti patikimą energijos tiekimą, prisitaikydamas prie apkrovos ir aplinkos sąlygų.

Svarbiausiu atnaujinimo komponentu tapo „Huawei OceanStor V3“ integruota talpyklos sistema, kuri pritaikyta didelėms duomenų bazėms, dalinimuisi dideliais failais ir debesijos kompiuterijai sveikatos apsaugos srityje. Tuo metu tinklo kūrimui buvo pasirinkti „S7700“ serijos išmanieji šakotuvai, kurie suteikia dideles sistemos plėtros galimybes ir rinkoje patikrintą patikimumo standartą, jų apsaugai panaudojant naujos kartos „Huawei USG“ ugniasienę.

Sistemos keitimo procesas buvo atliktas trimis etapais. Pirmajame etape įgalioti vietiniais „Huawei“ partneriai – „Uni Systems“ ir „OTE“ suprojektavo duomenų centro kambarį, o antrajame – pristatyta ir įdiegta visa reikiama įranga. Paskutinėje projekto fazėje į naują duomenų centrą buvo perkeltos visos EOPYY elektroninės paslaugos ir informacija. Siekiant Graikijos piliečiams sukelti kuo mažiau nepatogumų, duomenų migracijos procesas buvo vykdomas savaitgaliais.

Kur kas lengviau pasiekiamos sveikatos paslaugos

Visiškai įdiegus naująją „Huawei“ duomenų centro infrastruktūrą, teigiamus pokyčius Graikijos pacientai galėjo pajusti iš karto. Kadangi duomenų prieigos greitis padidėjo beveik 10 kartų, tokie procesai kaip registracija pas gydytoją ar medicininių įrašų paieška, tapo kur kas sklandesni ir spartesni. Taip pat nauja infrastruktūra reikšmingai sumažino veikimo sutrikimų skaičių, įgyvendindama šalies vyriausybės iškeltą nulinių sistemos prastovų tikslą.

Tačiau ryškiausiai atnaujinimo privalumai išryškėjo užklupus COVID-19 pandemijai. Turėdama pajėgią „Huawei“ infrastruktūrą, EOPYY sukūrė skaitmeninę platformą, kurioje buvo nuotoliniu būdu tapo galima teikti prašymus specializuotoms paslaugoms, pradedant ergoterapija ir baigiant psichoterapija, taip išvengiant užsikrėtimo riziką didinančių fizinių apsilankymų gydymo įstaigose ir laukimo eilėse. Tai netgi lėmė greitesnį, nei bet kada anksčiau, tokių paraiškų apdorojimą. Sumažinti biurokratiją ir užsikrėtimo tikimybę papildomai padėjo naujasis e-portalas, kuriame Graikijos gyventojai gali gauti visus reikalingus vaistų receptus be fizinio apsilankymo pas gydytoją, išskyrus tuos atvejus, kai tai tikrai būtina.

Naujoji sistema ne tik padidino medicinos paslaugų prieinamumą, bet ir padeda lengviau valdyti augantį sveikatos apsaugos sistemos duomenų kiekį, kurį sudaro pacientų ligos istorijos, tyrimų atsakymai ir kita svarbi informacija. Taip pat „Huawei“ įranga EOPYY suteikė galimybę kurti naujas šių duomenų analizės strategijas, kurios leistų gauti svarbių įžvalgų, kaip ateityje papildomai patobulinti pacientams teikiamas paslaugas.

„Huawei“ džiaugiasi galėjusi prisidėti prie šio ambicingo projekto bei taip Graikijos žmonėms padėti dar sklandžiau ir paprasčiau gauti jiems ypač svarbias sveikatos paslaugas. Įžvalgi Graikijos politika ir ilgalaikė viziją galėtų tapti pavyzdžiu kitoms šalims, kaip pasitelkus pažangius ir į ateitį orientuotus technologinius sprendimus galima išspręsti įsisenėjusias elektroninių sveikatos sistemų problemas bei išvengti naujų, netikėtai užklupus tokiai krizei, kaip COVID-19 pandemija.“ – apibendrina „Huawei Technologies“ įmonių verslo grupės vadovas Baltijos šalyse.

Pranešimą paskelbė: Karolis Adamonis, UAB „INK agency“